2 Ocak 2008 Çarşamba

Renault, büyük sürprizlerle geleceğe hazırlanıyor

2007 yılında Türkiye’nin her kesiminden binlerce ailenin ortak tutkusu olan Renault, binek otomobil pazarı liderliğini 10. yılında da sürdürüyor. Ayrıca Türkiye’de üretilen Symbol ve Megane Sedan Türkiye’nin en çok satılan otomobilleri konumunda bulunuyorlar.

Otomotiv pazarının sağlıklı gelişmesi için istikrarın devam etmesi büyük önem taşıyor. Şartlar müşteriler için her zaman cazip olmaya devam ediyor. Her şeyden önce 2003 yılından beri Türkiye bir istikrar içinde. Sektör, bunun getirdiği bir dengeye sahip.

2007 yılı başında, otomobil pazarının geçen yıla göre bir miktar eksik kapanmasını normal değerlendirmiştik, pazarda ilk 6 ayda yüzde 30'a yakın bir daralma yaşandı. Geçen yılın şartlarına bakıldığında Pazar gelişimi olağanüstü bir durum arz etmiyor. Geçen yıl Mayıs ayına kadar piyasada yüksek bir satış hacmi oluştu, Mayıs ayındaki çalkalanmayla birlikte satışlar da düştü. Böyle bir atmosferle 2007 yılına girdik. 2007 yılının ikinci yarısında ise şartlar dengeye geldi. Sonuçta yılın sonunda, yılbaşında da öngördüğümüz gibi, geçen yıla göre pazar yaklaşık yüzde 5 oranında düşük gerçekleşecek. Önemli olan ani değişikliklerle makro ekonomik dengelerin etkilenmemesi, dolayısıyla sektörün bundan darbe almamasıdır.

2008 yılına ise olumlu ve istikrarlı bir ortamda giriyoruz. Renault olarak 2008 yılını büyük bir coşku ile yaşayacağız. Renault, 2008 yılından itibaren büyük yeniliklerle Türkiye otomotiv pazarında yer alacak. Renault Kontrat 2009 dahilinde pazara sunulacak 26 modelden 8’ini önümüzdeki yıl Türkiye pazarına sunacağız. Türkiye'de her iki otomobilden birini üreten ve yoğun ihracat yapan bir marka olarak bu durumdan büyük gurur duyuyoruz. OYAK ve Renault olarak iki ortağımız Türkiye'ye güvenle bakıyorlar ve her ortamda bu mesajlarını sıklıkla veriyorlar, öncelikle Türkiye'de otomotiv sektörünün taşıdığı avantajların önümüzdeki dönemde artarak devam etmesi çok büyük önem taşıyor.

Renault, büyük sürprizlerle geleceğe hazırlanıyor. Mart ayında Yeni Laguna lansmanı ile yeniliklerimiz Türkiye pazarına girmeye başlayacak. Yeni Laguna ile kalite konusunda dünyanın ilk üç modeli arasında olma iddiamız bulunuyor. Bunu takip eden aylarda ise neredeyse her ay bir model olmak üzere toplam 8 model lanse edeceğiz. Bunların arasında sadece Türkiye’de üretilecek olan Clio Grand Tour bizim için ayrı bir önem teşkil ediyor. Clio Grand Tour, hatchback versiyona göre sunduğu farklı standartlar ve çok amaçlı kullanım özelliği ile beğeni kazanacak. Bu yeni otomobil, dinamik dizayn ile geniş yükleme hacmini bir arada sunan bir araç arayışında olan müşteri kitlesinin beklentilerini karşılayacak. Clio Grand Tour modelimizi ise Yeni Kangoo, Grand Modus ve yılın ikinci yarısında yeni gerçek 4x4 modelimiz olan Koleos olmak üzere birçok yeni model takip edecek.

Bunların etkisiyle çok iyi ve hızlı bir performans göstereceğiz. Renault çok satan otomobillere sahipse, ülkedeki 450 çeşit otomobil içinde sadece 'Megane Sedan' ve 'Symbol' en çok satan otomobiller ise bunlar kaliteli ve arkalarında güçlü bir hizmet ağı olduğu içindir. Renault olarak binek otomobil pazarındaki tartışmasız liderliğimizi sürdürmeyi planlıyoruz.

Özellikle küresel ısınmanın çok daha gündemde olduğu bu dönemde, çevreci yeni teknolojilere sahip daha az yakıt tüketen araçların üretiminin çoğaltılması büyük önem taşıyor. 2008 yılında, piyasada eski araçların bu yeni nesil araçlarla değişimini sağlayacak bir açılım bekliyoruz.

Hiç yorum yok: